23 Kasım 2015 Pazartesi

MİRENA'YA MEKTUPLAR (1)


Ressam: Cayetano de Arquer Buigas



Sevgilim,
Senden binlerce kez özür diliyorum.
İki gündür cevapsız bıraktım seni,
Kahroluyorum
Ne olur beni affet.

Son mektubunda,
Atlantik ötesine kar yağıyor,
Çok üşüyorum
Bahçeler dondu diyordun.
Palmiye ağaçlarının donduğuna
Çok üzülüyordun.
Sen üzülme, sağlık olsun,
Değil mi canım ?

Evvelsi gün işe gitmedim.
Girdim ince sazlı bir yabancı meyhaneye.
İçkim, peynirim, biraz salata, çerez,
Az da deniz börülcesi...
İhtiyar balıkçı mahcup etti,
Gönderdi birazda hamsili pilav.

Bağırdım babacan meyhaneciye:
''Aç bakalım şu ince sazın sesini biraz baba.''
Baktım yine resmine, kayboldum gözlerinde yine.
Yüzdüm mavi-ela okyanuslarda, saatlerce,sarhoşça...

Dün yağmurluydu,soğuktu buralar.
İş çıkışı girdim Ada Kitabevine.
Fonda Engelbert'in kadife sesi, reyonlar kitaplarla dolu.
Bir kitap gördüm sıcak mı sıcak,
İçindeki resimler,yazılar daha da sıcak.
Bilemedim yazarını, Ankaralı mı, Amerikalı mı?
Ama fotoğrafı hepsinden de sıcak, çok hoş ve aşina.

Dönerken eve hala yağmur vardı ve soğuk.
İşin kötüsü aklım çok karışık.
Göç etmeli sıcak bir yerlere, mesela Meksika'ya diyerek,
Söylene söylene girdim eve tek başıma.

Şimdi resmin asılı karşımda,
Koydum kitabı masamın başına,
Çayım üstelik demleniyor ocakta,
Ama odam soğuk,hüzün ve çaresiz oldukça...

Ne olur çok bekletme, çabuk yaz.
Mektuplarında olmasa yaşayamam
Buralarda bir dakika.
Şimdilik hoşça kal,
Ve ne olur kendine iyi bak.


Mehmet Osman ÇAĞLAR
5.12.2014






(aralıklarla devam edecek)

. .

14 yorum:

  1. Yine muhteşem satırlar. Bu kadar yalın, bu kadar içten yazabilmek ne güzel bir beceri. Bu güzel satırların devamını merakla bekleyeceğim. Emeğinize sağlık.
    Özgen'in sevgi ve salamları var.
    Keyifle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Birgül hanım.
      Size ve Özgen beye selam ve sevgilerimle,
      Esen kalın.

      Sil
  2. Okurken bende girdim o ince sazlı meyhaneye,Kitapevine, Atlantik öteki soğuklara da gittim, mısra mısra yaşadım sanki. Yoktunuz bir süre iyi ki döndünüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mısra mısra yaşamanıza sevindim İlhan bey.
      Yorumunuza teşekkür ederim.

      Sil

  3. Senden binlerce kez özür diliyorum, iki gündür cevapsiz biraktim seni....
    MiRENA´YI bütün kadinlar kiskanacak, devamini sabirsizlikla bekliyecegiz...
    Emeginize, kaleminize, yüreginize saglik....Sevgiyle, dostca ve de baris icinde kalin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mektuplar, aralıklarla birkaç bölüm olarak devam edecek, teşekkürler Yıldız hanım. Sizin yarım kalmış güzel öykülerinizi de beklemedeyim.
      Sevgi ve dostlukla...

      Sil
    2. Öykülerim yarim birakmadim, yaziyorum, ama yayinladigin bölümlerine
      dizi.com yada diz izleyicileri gibi bir sayfadan yorumlar gelmeye basladi. Biliyorsunuz Blogger yazarlarinin yayinlarinda calintilar cokca oluyor. Ne yazik ki yasal olarak haklarim ne bilmiyorum, her ne kadar arastirma yapmis olsamda net bir bilgi edinemedim. Büyük yapimcilar, sirketler yada senaristler bizim gibi adi-sani duyulmamis kisilerin calismalarina göz dikiyorlar. Biraz benden biraz sizden biraz bir baskasindan esinlenerek yeni calismalar ortaya cikartiyorlar. Bu yüzden de öykülerimi siirlerimi yayinlamiyorum. Göstermis oldugunuz ilgi alakaya tsk.ediyorum, güzel günler diliyorum....

      Sil
    3. Evet, çalıntılar konusunda haklısınız. Yıllar önce Deniz Gezmişler hakkında yazdığım bir şiirimi tanımadığım şiir sitesi, face'de Yılmaz Güney resmi ve imzası ile 6 Mayıs'ta paylaşmıştı. Binlerce paylaşım ve beğeni yapılmıştı. Uzun uğraşlar sonucu sildirmiştim.

      Bu yorumunuzu, yeni bir roman veya öykü kitabı yolda olarak algılıyor ve bekliyorum.

      Güzel günler dileklerimle esen kalın.

      Sil
  4. çok etkileyici.çok beğendim.yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  5. İki kez okudum. İkincisini Elvis eşliğinde. Harikaydı.
    Şiirsel bir öykü etkisi, daha doğrusu kısa metrajlı duygusal bir film izlenmiş etkisi bıraktı.
    Devam edeceğine sevindim.. Kaleminize sağlık Mehmet Bey..
    Dostlukla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyküde ismi geçtiği için, Engelbert'in bir parçasını paylaşmak daha iyi olacaktı, yanlışlıkla bu şarkıyı paylaşmışım. Siz yazınca farkına vardım.
      Çok teşekkür eder, güzel bir hafta sonu dilerim.
      Dostlukla...

      Sil
  6. Mektupların da olmasa yaşayamam bir dakika...çok güzelmiş Mehmet bey kaleminize sağlık...Engelbert çocukluğumun en ünlü şarkıcılarındandı...şiire de çok yakışmış..
    kaleminize sağlık tekrar..


    Not: Emeğinizi çalan emek hırsızlarına ne diyeceğimi bilemiyorum yazıklar olsun...:( benim de oraya buraya gönderdiğim senaryo öyküleri, özetlerinin orasını burasını çaldılar bir şey yapmadım çünkü ispat edemem:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, sağ olun Müjde hanım.

      Emek hırsızlarına yapılacak bazı önlemlerin başında, benim yaptığım gibi onlarla uğraşmak gerekir diye düşünüyorum.

      Sil