7 Aralık 2015 Pazartesi

MİRENA'YA MEKTUPLAR (2)

Ressam : Robert Hagan







Sevgili Mirena,

Postacı, son mektubunu yanlışlıkla komşunun posta kutusuna atmış. Elime bir gün geç geçince az daha çıldırıyordum. Diğerini getirdiğinde hesabını soracağım, Arkadaşlarınla kız kıza barda çektirdiğin fotoğraf, beni bambaşka âlemlere taşıdı, çok teşekkür ederim. Masmavi ummanlarında saatlerce kayboldum yine. Ama bu kez seni biraz yorgun gördüm.

Elbette işin ayakta durmayı gerektiriyor, çok ağır, üstelik son uzun seyahat ama lütfen ayakta fazla kalıp kendini çok yorma. Biliyorsun, her şey olacağına varıyor benim kanatsız meleğim. Daha önce gönderdiğin, birlikte gittiğimiz Abant fotoğrafını bir türlü bulamıyorum, nereden çıkacak kim bilir... Geçenlerde albümü karıştırırken tunçtan yaptığın küçük heykelcikleri görüp, yine heyecanlandım. Seni, emekli olduktan sonra, önlüğünle, sanat galerinde şaheserler yaratırken hayal ediyor, mutlu oluyorum.

Biliyorum, çok zor söylemesi; üç gün önce, bir iş için, arkadaşlarla iki günlüğüne sizin kentte geldim. Yoğun işlerin arasında aklımda hep sen vardın ama sana uğrayıp, kapını çalamadım... her dakika kahroldum, vakit yoktu. Hem olsa bile, sana gelmez, sokağının izini arkadaşlar bulsun istemezdim. Ne yapayım, biliyorsun, seni deliler gibi herkesten, kendimden bile kıskanıyorum, ben böyleyim.

Ancak şunu iyi bil ki, bunun acısını bir haftalık noel tatilinde Venedik'te çıkarıp, San Marco Meydanı'nda ve kanallarda klasik müzik tınıları içinde aşkla aşka kaybolacağız. Ya da istersen tur operatörünü arayıp, rotayı Moskova'ya çevirelim. Düşünebiliyor musun... sonra motoru pır pır eden küçük bir uçakta tonlarca votka bira içip, sibirya'nın bozlaklarında rus müzikleriyle karların içinde delicesine ve sarhoşçasına yuvarlanmak, birbirimize sarılıp çığ olarak doyasıya yuvarlanmak... Her şeyi geride bırakmak... Seninle pusulasız yönü olmayan haz ve düş yolculuğuna çıkmak... Harika değil mi canım?

Bu mektup eline geçtiğinde, işten yeni gelmiş olacaksın. Bana cevap yazmak için acele etme sevgilim. Şimdi kalamarlı salatanı hazırlayıp, kırmızı şarapla camekanlı, çiçekli balkona çıkacaksın. Benimse aklımda sen, yeni bir şiir için eski daktilomun başına geçeceğim.

İyiliklerle, Sevgilerle kal, mektubunu bekliyorum Mirena.

--


Mehmet Osman Çağlar
!9.12.2014


14 yorum:

  1. A, bu Mirena'ya Mektuplar'ın birincisi de olmalı o zaman, ne kadar güzel, çok beğendim, kurgu mu, gerçek mi bilemiyorum çok ustaca kaleme almışsınız, gerçek gibi geldi bana ama kurguysa da helal olsun. Kaleminize sağlık....
    Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bölümler halindeki Mirena'ya mektuplar tamamı ile kurgu ürünüdür.Teşekkürler Müjde hanım.
      Selamlarımla...

      Sil
  2. Okurken adeta bir düş yolculuğunda Mirena'yı tanır gibi oluyor insan. Sevgi dolu, duygu yüklü satırlar. Romanınızı daha çok merak ediyor insan.
    Esenlikler dilerim.

    Mehmet Bey, daha önceki yorumumda bir yanlış anlama olmuş sanırım.
    Edebiyat öğretmeni değilim.Branşım Pedagoji-Psikoloji. Emekli Rehber Öğretmenim.Ama edebiyat da çok sevdiğim bir dal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mektupları yazarken, düş yolculuğunu bu kadar hayal edememiştim Makbule hanım. Teşekkür ederim.

      Sizi edebiyat öğretmeni sanıyordum, gerçi pedagoji-psikolojide edebiyatın en önemli olgusudur. Açıklamanız için sağ olun.
      Esen kalın.

      Sil
  3. Mektuplar da nostaljik birer anı oldular! Ne, mektup alıyoruz, ne de yazıyoruz artık ;) bu yüzden usta kaleminiz ve güçlü kurgularınızla 'Mirena'ya yazdığınız 'Mektuplar'ı okumak heyecan verici:)

    Dünyamız dövüşlerle, çıkar ilişkileriyle ve savaş çığırtkanlıklarıyla her geçen gün çirkinleşiyor, duygusuzlaşıyor...Oysa bir zamanlar ne denli saftı,içtendi sevgiler, romantizm vardı..duygular çok daha derindi, sadakat yüksek ve sevgiler de gerçekti..Bu yüzden geçmişe özlem duyuyoruz!..haklıyız..ve o günleri arıyor/anıyoruz.

    Kaleminize, yüreğinize sağlık Mehmet Bey..
    Esenlikler dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakteristik el yazısı ile, her biri ayrı anlam yüklü renkli kâğıtlara yazılmış mektuplar, sevgi içerikli ve görsel dokusu ile nostaljik birer anı olarak belleğimizde değerli yerini korumaktadır.

      Haklısınız, her geçen gün çirkinleşen çıkar ilişkileri yüzünden geçmişin o güzel günlerine, duygularına özlem duymamız.

      Değerli yorumunuza teşekkür eder,
      Esenlikler dilerim.

      Sil
  4. zevkle okumaya devam ediyorum.iyi günler.

    YanıtlaSil
  5. Kurgu değil, gerçek olmasını dilerdi gönül..
    Böylesi hoş duyguları hissettirecek/hisseden sadık bir yar'e yazılsaydı bu satırlar sevgili Mehmet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gibi gençlerin gerçek mektuplar yazmasını diliyorum sevgili Sedef.)

      Sil
  6. Sanki gerçek yaşanmış gibi...elinize yüreğinize sağlık. .sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Çok teşekkür ederim... sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  8. Tekrar okudum ve yine zevkle :) Kurgu değil de, sahiden en derin ve çok samimi duygularla kaleme alınmış gibi. :) Profesyonellik bu olsa gerek.

    Aileye sevgiler

    YanıtlaSil
  9. Yine yeniden, tekrar çok teşekkürler Nurten hanım.:)
    Profesyonel yazarlık gibi bir iddiam hiç olmadı inanın ama sizin de yaptığınız gibi yazılarda/edebiyat da samimiyeti düstur edinmek önemli olsa gerek.

    Aileye içten sevgilerimle...

    YanıtlaSil