29 Ocak 2016 Cuma

DOĞU ANADOLUYUM BEN















DOĞU ANADOLUYUM BEN


Doğu Anadoludayım
Bu mevsim hep Doğu Anadoluyum
Kırk hanelik beldelerden birindeyim
Beyaz sükûta esir düşmüş dağlar
Dağ köyleri olabildiğince soğuk ve hoyrat
Sunaklar donmuş baykuşlarla dolmuş
Kar beyaz zehri içinde hançer gibi
Gecesi zemheri, ayazı sakin
Bir lahza yalnızlığa kapalı mevsimler
Geçmiş gecelerden
Sevmediğim gecelerin içinden birindeyim


Hastalar yolda, yollar kapalı
Ölümle yaşam arasında bir yerdeyim
Ayazdan tenleri kapkara
Yürekleri sımsıcak
Kıtlama çay içenler
Kurtlar ölüleri yemesin, mezarda ateş yakanlar
Gece nöbetçisi çocuklar
Isınmak için hayvanlarıyla yerin altında yatanlar


Ve karlı rüzgâr gelir değer ellerime
Yazdıkça ısınıp arınmaz ellerim
Ben bu mevsim hep Doğu Anadoluyum
Doğu Anadoluyum ben


---


Mehmet Osman Çağlar
Ocak, 2016


14 yorum:

  1. 'Doğu Anadoluyum Ben' şiirinizle 'Doğu Anadolu'da yol aldım ben de. Dağ köylerinde, zemheri ayazında, sunaklar arasında dolaştım..Soğuğu, ayazı, acıyı, yalnızlığı yüreğinde hisseden duygu yüklü şairin gözüyle 'Doğu Anadoluyu' bir kez daha yaşadım. Yüreğinize, kaleminize sağlık Mehmet Bey.

    Esenlikler dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğu Anadolu ile ilgili sizinle daha önce de çok yazdık, çizdik Esin Hanım. Doğu Anadolu -Kars Ekspresi- postunuzu unutmam mümkün mü... Çok teşekkür eder, sıcak ve güzel bir hafta sonu dilerim.

      Esenlikle...

      Sil
  2. "Bu mevsim hep Doğu Anadolu olmak..." çok büyük ve sıcak bir yürek ister. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğu Anadolu öyle yüce yürekli ki mümkünse biraz gezip görebilmek gerek... teşekkür ederim.

      Sil
  3. Doğu Anadolu şiirler öyküler romanlar yazdırıyor böyle yetenekli insanlara. Ülkemin her yeri ayrı öykülere şiirlere hazır. Keşke duyguları sözlere dizelere geçirmeyi bilebilseydim bu güzel yöre için. Sizlerin satırlarıyla oralarda dolaşmakta çok güzel. Sözleriniz hiç tükenmesin.
    Esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizin her yöresi, insanıyla doğasıyla kelimelerle mısralara sığdırılamayacak; şarkılara, türkülere beste olamayacak kadar zengin ve eşsiz. Ne yapılırsa yapılsın bir şeyler hep eksik kalır sanki... Duyguları hissetmek yazabilmekten çok daha önemli. İltifatınız için teşekkürler Birgül Hanım.

      Esen kalın.

      Sil
  4. Tam bir Doğu Anadolu panoraması. Soğuğu içimizde hissederek karın içinde bir gezi."Beyaz sükuta esir düşmüş dağlar" ve köyler içinde bir gezi...
    Öylesine yaşatıp hissettiriyorsunuz ki. Elinize-yüreğinize sağlık.
    Esenlikler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğu Anadolu'yu hızlı yazılmış bir şiirde, yorumladıklarınızla bir nebze hissetirebildiysem ne mutlu bana. Size de çok teşekkür eder, güzel bir hafta sonu dilerim ailenizle.

      Esenlikle...

      Sil
  5. Kış geldi mi benim aklıma da hep o bölge düşer. Bazı köyler dış dünya ile yılın yalnızca 4 ayı bağlantı kurabiliyor, bazısına 4 dağ aşıp ulaşılabiliyormuş. İnsan boyunu aşan karlar altında her türlü mağduriyeti yaşıyorlar. Elden bir şey gelememesi üzücü..
    Siz tüm bunları olanca hassasiyetinizle hissetmiş ve kelimelere aktarmışsınız. Kaleminize sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Bölgeyi bildiğim üzere, şartlar, tam da sizin yazdığınız gibi aylarca dış dünya ile ilişkileri kesiliyor. İnsanlar, özellikle hasta ve kadınların ilçe sağlık ocaklarına ulaşması neredeyse olanaksız. Diğer kamusal hizmetlerin aksamasına değinmiyorum bile. Yorumunuz için teşekkür eder, mutlu Pazarlar dilerim.

    YanıtlaSil
  7. ne kadar güzel dile dökmüşsünüz.malesefff ülkemizin heryeri eşit şartlara sahip değil.

    YanıtlaSil
  8. Teşekkürler... Evet, gelir dağılımı açısından da uçurumlar var.

    YanıtlaSil
  9. İnşallah bir gün güzel ülkemde herkes eşit şartlar altında kolaylıkla yaşamını sürdürür. Bugünlerden buna katkıda bulunabilmek dileğiyle. Sevgi veışıkla

    YanıtlaSil
  10. Dileklerinize katılıyorum, benim de dileklerim-dir.
    Sevgi ve dostlukla...

    YanıtlaSil