23 Nisan 2017 Pazar

Bugün ölen çocukların da bayramı




Mersin'de bugün, hiç görülmemiş bir deli fırtına, denize açılamayan mavi tekneler görüyorum. Yakın denizin yeşil, uzak denizin dalgalı mavi olduğunu görüyorum. Bugün ölen çocukların da bayramı olduğunu görüyorum. Ve bugün Türkiye'de, çocuk gelinleri, evine et girmeyenleri, taciz edilenleri, açlıktan anasıyla intihar edenleri, namus belasına öldürülenleri, yoksulluktan hastaneye okula gidemeyenleri, otobüslerde-parklarda tekmelenenleri, cemaat yurdunda yangından ölenleri, soğuktan donarak ölenleri, kanallarda serinlemek isteyen çocukları, bindirildiği botta boğulanları, ayakkabı kutularında milyar dolarları, canı baklava çeken çocukların cezaevinde tecavüze uğradıklarını, rızası var diye babası yaşındakiler ile zorla evlendirilen kızları, egemenliğine ve ağaçlarına sahip çıkmak için cesur -yiğit insanların yaralandığını, öldürüldüğünü, ölen madenci yakınlarının tekmelendiğini, ağaçları kesilerek peşkeş çekilen ormanlarımızı-sahillerimizi, karanlık MİT elemanları ile işbirliği yapan El Kaide-El Nusra'nın satırlarla kafa kesmelerini, çöken duble yolları, çürük TOKİ binalarına verilen milyar dolarlık rüşvetleri görüyorum. Gördüklerim bitmiyor, buralara sığmıyor.

Diğer yanda dürüst savcıları, Pir Sultan Abdal-Şeyh Bedrettin-Âşık Veysel özgürlüğünü, Deniz ve Mahir kararlılığını... Ali İsmail Korkmaz, Ethem, Abdullah, Ahmet, Medeni, Mehmet, Hasan Ferit, Berkin Elvan'ın sizi çok korkutan gülen gözlerini görüyorum. Dikta ve zulüm her yerde kılık değiştirerek açıkça uygulanırken, gülmek ve sevişmek için saklanmak zorunda kalmayan gençleri ve çocukları görüyorum.İşte bundandır bitip sönmeyen

"UMUDUMUZ" - "ÖZGÜRLÜĞÜMÜZ"...


m_o_caglar
23.4.17






Ben hiç ölmedim ki...


Merhaba, ben Berkin Elvan, 15 yaşındayım...
Merhaba, ben Ali İsmail Korkmaz, 19 yaşındayım...
Merhaba, ben Medeni Yıldırım, 18 yaşındayım...
Merhaba, ben Mehmet Ayvalıtaş, 20 yaşındayım...
Merhaba, ben Abdullah Cömert, 22 yaşındayım...
Merhaba, ben Ethem Sarısülük, 26 yaşındayım...
Beni kurşunla, darpla, işkenceyle öldürdüklerini sanıyorlar...
Yanılıyorlar!..

Selam, ben İrfan Tuna, 47 yaşındayım...
Selam, ben Zeynep Eryaşar, 55 yaşındayım...
Selam, ben Selim Önder, 88 yaşındayım...
Beni biber gazıyla öldürdüklerini sanıyorlar...
Yanılıyorlar!..
Ben hiç ölmedim ki...

Güneşin çekirdeğinde
Bulutun gölgesinde
Yüz binlerce, milyonlarca ağaç,
Özgür bir orman
Çağlayanlarla denize akan
Ben hiç ölmedim ki...

Ama ya siz
Şerefsizler,
Leşler...
Ölmekten ölesiye korkanlar
Korkuyorsunuz
Çok korkuyorsunuz
Sarmaşıklarım boğazınızda
Her an, her dakika...


Mehmet Osman Çağlar


4 yorum:

  1. İnsan'la, çocuklarla, kadınlarla ilgili olarak ülkemiz öyle acılar yaşadı, öyle kötü tablolar gördü ki; İçler acısı, göz yaşartıcı, dayanılmaz...
    Pek çok çocuk anasız-babasız büyüdü, kimisi çocukluklarını yaşayamadan büyüdü. Büyüklerin yanlış tutumları pek çoğuna kötü örnek oldu. Hiç değilse Bayramları daha iyi koşullarda yaşayabilseler, Ulu Önder'in armağanını daha iyi değerlendirebilseler.
    Şiirinizdeki gerçekler keşke hiç yaşanmasa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzda belirttiğiniz gibi, büyüklerin yanlış tutumları ve politikaları sonucu bedelini çocuklarımız,kadınlarımız ve doğa ödedi. Keşke ulu önderin bıraktığı miras daha iyi özümsenip, anlaşılsaydı. Yorumunuza çok teşekkür eder, esenlikler dilerim.

      Sil
  2. Yüreğinize sağlık abi,mükemmel güncel bir yazı ve şiir.

    Saygılar

    YanıtlaSil