20 Ocak 2016 Çarşamba

ZATEN YOKTULAR









ZATEN YOKTULAR


Mevsimler, günler gelir geçer
Aynı kaldığını sanır, fark etmezsin
Kırık aynalara bakıp bu ben miyim dersin
Zamana isyan eder, kendini seyredersin


Yüzünde derin çizgiler dile gelir
Anılar içinde kaybolursun
Duvarlar üstüne üstüne gelir, üstüne yıkılır
Kapkara bulutlar konar başına, duramazsın


Ansızın hikâyeler çağırır seni
Bir meyhane köşesinde bulursun kendini
Yüzleri değişik insanlara bakınırsın
Teselli ararken, bakmışsın ki mavi girdabın içindesin


Aynı yara uçup gelir konar masana
Tek başına kalır, efkârınla demlenirsin
Kapı açılır, tanıdık bir şair girer içeri
"Ne kadınlar sevdim zaten yoktular," der


Böyledir benim meyhane insanlarım
Eskiyen resimler canlanır
Sabaha kadar oturur konuşur karşında
Yalnızlık akar durur

--

Mehmet Osman Çağlar
14 Eylül 2015

10 yorum:

  1. Attila İlhan'ın şiirini de hatırlayarak sürdürüyor insan okumayı.
    "Yüzünde derin çizgiler dile gelir"
    Anılar içinde kaybolursun."
    "Eskiyen resimler canlanır
    Sabaha kadar oturur konuşur karşında"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ Makbule Abalı
      Ne kadınlar sevdim zaten yoktular, tümcesini çok sevdiğim Attila İlhan'dan aldım. Yorumunuz için çok teşekkür ederim Makbule hanım.

      Sil
  2. Can Yücel,Attila İlhan,Ataol Behramoğlu tarzı şiirlerinizi zevkle okuyorum abi.
    Bu şiirinizi 2015 yılı sonunda vermiştiniz diye hatırlıyorum.
    Saygılar,
    Cenk Çelebi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar dikkatlisin Cenk. Bu şiiri 2015 Kasım ayında da vermişim. Sehven yeniden vermişim. Teşekkür ederim.
      Sevgiler

      Sil
  3. Hep "aynı yaralar" kanayıp durmuyor mu içimizde zaten Mehmet Bey? Ne kapanmak biliyorlar ne iyileşmek... Çok güzel, çok anlamlı bir şiir. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortamı bulunca, birbirine benzer insanlar, benzer yaralar kanayıp durur Fidan hanım. Teşekkür eder, esenlikler dilerim.

      Sil
  4. Ben biraz okurken üzüldüm, aynayla barışık olmalı insan... Yaşamın kendisi değişim aynada değişmişiz, deneyimde değişmişiz çok mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzülmenize gerek yok, sadece değişen anların göreceli yansıması. Bu toplumda ne kadar kendisiyle barışık olabilir ki insan.

      Sil
    2. Haklısınız,sınavımız epey zorlu:)

      Sil
    3. Evet, zorlu sınavlar daha iyidir.:)

      Sil